Met bijna 4 miljard mensen wereldwijd die momenteel verbonden zijn met internet, is er nooit een beter moment geweest voor bedrijven om bloggen op te nemen in hun marketingstrategie.

Bloggen zorgt niet alleen voor meer websiteverkeer en promoot uw producten en diensten, maar het helpt u ook om vertrouwen op te bouwen bij uw potentiële klanten.

In dit bericht gaan we de vele voordelen van bloggen voor bedrijven benadrukken en hoe u aan de slag kunt gaan met het maken van relevante inhoud die inkomende links en verkeer naar uw site genereert.

Zakelijk bloggen is een marketingtactiek die bloggen gebruikt om uw bedrijf meer online zichtbaarheid te geven. Een zakelijke blog is een marketingkanaal (net als sociale media, direct mail, e-mailmarketing, enz.) dat de bedrijfsgroei helpt ondersteunen.

De voordelen van bloggen voor bedrijven

Een vraag die veel mensen stellen na het starten van een bedrijf, is of bloggen de moeite waard is in 2021.

Kort antwoord: Ja! En hier de redenen waarom we dat zeggen.

1. Het helpt verkeer naar uw website te leiden.

Steek je hand op als je meer websitebezoekers wilt. Ja ik ook.

Denk nu eens na over de manieren waarop mensen uw website vinden:

  • Ze kunnen je naam rechtstreeks in hun browser typen, maar dat is voor een publiek dat je al hebt. Ze weten wie je bent, je staat op hun radar en dat helpt je niet om meer verkeer te krijgen bovenop wat je al krijgt.
  • Je zou voor verkeer kunnen betalen door een e-maillijst te kopen ( waag het niet! ), ze op te blazen en te hopen dat sommige mensen de e-mails openen en doorklikken. Maar dat is duur en, weet je, illegaal .
  • Je zou voor verkeer kunnen betalen door tonnen betaalde advertenties te plaatsen , wat niet illegaal is, maar nog steeds vrij duur. En zodra u geen geld meer heeft, komt uw verkeer ook niet meer.

Dus, hoe kunt u nieuw verkeer of nieuwe lezers naar uw site trekken? Dat kan door te bloggen en je site te optimaliseren voor zoekmachines .

Dit is hoe het werkt.

Bedenk hoeveel pagina’s je website heeft. Waarschijnlijk geen ton, toch? En bedenk hoe vaak u die pagina’s bijwerkt. Waarschijnlijk niet zo vaak, toch?

Welnu, bloggen is een geweldige manier om beide problemen op te lossen.

Elke keer dat u een blogpost maakt en publiceert, is het weer een geïndexeerde pagina op uw website, wat betekent dat u nog een kans krijgt om op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) te verschijnen en verkeer naar uw website te genereren in organisch zoeken.

We zullen wat later ingaan op meer van de voordelen van bloggen over uw SEO, maar het is ook een extra signaal voor Google en andere zoekmachines dat uw website actief is, en ze zouden regelmatig moeten inchecken om te zien welke nieuwe inhoud naar boven komt .

2. U kunt bloginhoud hergebruiken voor sociale media.

Bloggen voor uw bedrijf helpt u ook om ontdekt te worden via sociale media. Elke keer dat u een nieuw artikel maakt, maakt u inhoud die mensen kunnen delen op sociale netwerken – Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest – waarmee u uw bedrijf kunt blootstellen aan een nieuw publiek dat u misschien nog niet kent.

Bloginhoud helpt ook om uw aanwezigheid op sociale media in stand te houden.

In plaats van je socialemediamanager altijd te vragen om gloednieuwe inhoud voor sociale media te maken (of die inhoud zelf te maken), kan je blog dienen als die opslagplaats van inhoud.

Je vergroot je sociale bereik met blogcontent en trekt nieuwe websitebezoekers naar je blog via je sociale kanalen. Een behoorlijk symbiotische relatie, moet ik zeggen.

3. Het helpt verkeer om te zetten in leads.

Nu er wat verkeer naar uw site komt via uw blog, heeft u de mogelijkheid om dat websiteverkeer om te zetten in leads.

Zoals elke blogpost die je schrijft een andere geïndexeerde pagina is, is elke post een nieuwe kans om nieuwe leads te genereren .

De manier waarop dit werkt is eenvoudig: voeg gewoon een lead-genererende call-to-action toe aan elke blogpost.

Vaak leiden deze call-to-actions tot zaken als gratis e-boeken, whitepapers, factsheets, webinars, proefversies of eigenlijk alle content waarvoor iemand zijn informatie zou willen uitwisselen.

Om heel duidelijk te zijn voor iedereen die niet bekend is met hoe traffic-to-lead-conversies werken, is het zo simpel als dit:

  • Bezoeker komt naar website
  • Bezoeker ziet call-to-action voor gratis aanbod
  • Bezoeker klikt op call-to-action en komt op een bestemmingspagina, die een formulier bevat dat ze kunnen invullen met hun informatie
  • Bezoeker vult het formulier in, dient informatie in en ontvangt de gratis aanbieding

Als je in deze blogpost naar beneden scrolt, zie je een call-to-action-knop.

In feite heeft 99,9% van de blogposts die we publiceren call-to-action-knoppen , en die van jou ook. Zo zet u uw websiteverkeer om in leads voor uw verkoopteam.

Opmerking: niet alle bloglezers worden leads, en dat is oké. Niemand converteert 100% van de mensen die hun blog lezen in leads. Ga gewoon bloggen, zet call-to-actions op elke blogpost, stel een benchmark voor bezoekers-naar-lead conversieratio voor jezelf in en streef ernaar om de benchmark elke maand te verbeteren.

4. Het zorgt voor resultaten op de lange termijn.

De beste zakelijke blogs beantwoorden veelgestelde vragen van hun lezers en klanten.

Als u consequent waardevolle inhoud of artikelen voor uw doelgroep maakt, wordt u in hun ogen een marktleider of autoriteit.

Kun je je de impact voorstellen van het verzenden van een educatieve blogpost die je hebt geschreven om dingen op te helderen voor een verwarde klant? Of hoeveel deals een verkoper nog zou kunnen sluiten als hun leads bloginhoud zouden ontdekken die door hun verkoper is geschreven?

“Gezag vestigen” is geen ijdelheidsmaatstaf die zo concreet is als verkeer en leads, maar het is behoorlijk krachtig spul. U kunt het gebruiken om sales enablement te meten .

Want dat zijn uiteindelijk veel van je blogposts.

Denk er over na:

  • Stel dat prospects antwoorden vinden op hun alledaagse vragen via blogposts die zijn geschreven door mensen bij uw bedrijf. In dat geval is de kans veel groter dat ze in de verkooptrechter komen en vertrouwen op wat je te zeggen hebt, omdat je ze in het verleden hebt geholpen – zelfs voordat ze geïnteresseerd waren om iets van je te kopen.
  • Prospects die uw blogposts hebben gelezen, komen doorgaans in de verkooptrechter met meer kennis van uw producten en diensten, uw plaats in de markt en uw branche. Dat zorgt voor een veel productiever verkoopgesprek dan een gesprek tussen twee relatieve vreemden.
  • Verkopers die specifieke vragen tegenkomen die een diepgaande uitleg of een gedocumenteerd antwoord vereisen, kunnen putten uit een archief met blogposts. Deze artikelen helpen niet alleen het verkoopproces sneller te laten verlopen dan wanneer een verkoper de activa helemaal opnieuw zou moeten creëren, maar ze positioneren de verkoper als een nuttige hulpbron voor hun prospect – en helpen zo om vertrouwen op te bouwen.

5. Bloggen helpt bij linkbuilding.

Inkomende links of backlinks behoren tot de 200 factoren die het Google-algoritme in overweging neemt bij het rangschikken van een site op de resultatenpagina van de zoekmachine. Veel experts en eigenaren van kleine bedrijven zijn ook van mening dat backlinks de 3e meest cruciale factor zijn bij zoekmachineoptimalisatie.

Hoewel het genereren van inkomende links essentieel is, zegt 41% van de SEO-experts dat linkbuilding het meest uitdagende onderdeel is van zoekoptimalisatie.

Wanneer u artikelen maakt die niet alleen waardevol zijn voor uw potentiële klanten, maar ook voor andere bedrijven die uw publiek als marktleiders ziet, is het gemakkelijker om relevante links te krijgen.

Links naar gezaghebbende websites dienen als een blijk van vertrouwen of aanbeveling van andere websites. En het geeft Google een signaal dat u betrouwbaar bent en een expert in uw branche.

Een ander voordeel van backlinks is dat ze u helpen uw domeinautoriteit op te bouwen , wat uw algehele vindbaarheid in zoekmachines helpt verbeteren.

6. Het zorgt voor resultaten op de lange termijn.

Het zou fantastisch zijn als je een reis naar Hawaï zou kunnen maken, naar de sportschool zou kunnen gaan en zoveel uren zou kunnen slapen als je wilt, en toch verkeer naar je site zou kunnen trekken.

Maar goed nieuws! Dat is wat bloggen doet – voornamelijk via zoekmachines.

Dit is wat ik bedoel:

Stel je voor dat je op zondag een uur gaat zitten om een ​​blogpost te schrijven en te publiceren. Laten we zeggen dat een blogpost je 100 views en tien leads op maandag oplevert. Je krijgt dinsdag nog eens 50 weergaven en vijf leads, omdat nog een paar mensen het op sociale media vinden en sommige van je abonnees verstrikt raken in hun e-mail en RSS. Maar na een paar dagen verstomt de meeste fanfare van die post en heb je 150 views en 15 leads gescoord.

Het is nog niet voorbij.

Dus terwijl je je sluimeralarm indrukt, surft in Hawaï en ijzer pompt, zorg je ook voor verkeer en leads. De moeite die je gisteren hebt gedaan, kan in de toekomst leiden tot honderdduizenden views en leads.

Bovendien kunt u op veel creatieve manieren inkomsten genereren met uw bloginhoud. Met bedrijfsmodellen zoals affiliate marketing kun je inkomsten genereren door te bloggen over vrijwel elk onderwerp – van make-up en schoonheid tot kamperen en motorfietsen.

Er is een grote verscheidenheid aan partnerprogramma’s waar u inkomsten kunt genereren door mensen door te verwijzen naar relevante producten en diensten.

Als het gaat om bloggen, zal het grootste deel van uw omzet waarschijnlijk afkomstig zijn van uw oudere artikelen.

Meer dan de helft van het verkeer dat elke maand op de Hubspot-blog wordt gegenereerd, is afkomstig van berichten die in voorgaande maanden zijn gepubliceerd. Ze komen uit oude berichten.

Hetzelfde geldt voor de leads die in een huidige maand zijn gegenereerd – ongeveer 90% van de leads die we elke maand genereren, is afkomstig van blogposts die in voorgaande maanden zijn gepubliceerd. Soms jaren geleden.

We noemen dit soort blogposts “compounding” posts. Niet elke blogpost past in deze categorie, maar hoe meer groenblijvende blogposts je schrijft, hoe groter de kans dat je op een van die samengestelde blogposts terechtkomt.

In ons onderzoek hebben we ontdekt dat ongeveer 1 op de tien blogposts uiteindelijk samengestelde blogposts worden .

Voor mij (en hopelijk voor jou) toont dit de schaalbaarheid van zakelijk bloggen aan.

Hoewel u misschien niet onmiddellijk resultaten ziet, kunt u na verloop van tijd rekenen op een voorspelbare hoeveelheid verkeer en leads voor uw bedrijf zonder enige extra investering in resources – het werk om dat verkeer en die leads te genereren is al gedaan.

Als je meer wilt weten over de langetermijnimpact van bloggen en hoe je nog meer voordelen kunt halen uit de blogposts die in de organische zoekresultaten voor je bedrijf scoren, lees dan dit artikel, “The Blogging Tactic No One Is Talking Over: Het verleden optimaliseren.”

7. Het helpt u bedrijfsnieuws te delen.

Een ander voordeel dat bloggen elk groot en klein bedrijf biedt, is een medium om hun bedrijfsnieuws en verhalen te delen.

Blogs kunnen niet alleen artikelen bevatten, maar ook nieuws dat laat zien waar een bedrijf mee bezig is.

Heb je een nieuwe contentmarketingmanager aangenomen? Deel het op je blog.

Online marketing- en branche-experts geïnterviewd? Plaats het op je blog.

Heeft u een briljante case study die laat zien hoe uw producten en diensten klanten helpen? Vertel je publiek erover op je blog.

Organiseert u een lokale beurs of vakbeurs? Trommel de aandacht voor het even op via je blog.

Niet alleen maakt het delen van bedrijfsnieuws op uw blog uw merk menselijker, maar het helpt uw ​​publiek ook te zien dat u niet altijd bezig bent met verkopen.

Secundaire voordelen van zakelijk bloggen

Er zijn nog andere redenen waarom bedrijven een blog willen beginnen , maar ik denk dat ze kleiner zijn en afdwalen van de belangrijkste voordelen van bloggen.

Ik gebruik onze blog bijvoorbeeld graag om uitgebreide campagnes goedkoop uit te testen voordat ik veel geld en tijd in hun creatie investeer. Ik gebruik onze blog ook graag om onze persona beter te begrijpen.

En hoewel dit niet hun primaire gebruik zou moeten zijn, zijn dit allemaal belangrijke voordelen van een zakelijke blog, maar voor mij zijn het secundaire voordelen.

Beginnen met bloggen voor uw bedrijf

Je hebt gezien welke voordelen je zakelijke blog kan opleveren: meer verkeer, leads, autoriteit en een betere relatie met je publiek. En je staat ongetwijfeld te popelen om aan de slag te gaan.

Maar hoe?

Onze gids voor het starten van een succesvolle blog heeft alles wat je nodig hebt.

Noot van de redactie: dit bericht is oorspronkelijk gepubliceerd in november 2020 en is bijgewerkt voor versheid, nauwkeurigheid en volledigheid.

https://www.internationaal-verhuizen.nlhttps://www.internationaal-sneltransport.nlhttps://www.vdncleaning.behttps://www.linkbuilding-pakket.behttps://www.linkbuilding-die-werkt.behttps://www.linkbuilding-pakket.nlhttps://linkbuilding-strategie.behttps://www.linkbuilding-service.nlhttps://wat-is-linkbuilding.behttps://www.linkbuilding-uitbesteden.behttps://www.linkbuilding-strategie.nlhttps://www.linkbuilding-tips.nlhttps://www.linkbuilding-uit-besteden.nlhttps://www.linkbuilding-voorbeeld.nlhttps://www.seo-link-building.nlhttps://www.picknicktafelbetaalbaar.nlhttps://picknicktafelbetaalbaar.behttps://tuinmeubelenbetaalbaar.behttps://tuinmeubelenbetaalbaar.nlhttps://www.opkoperdirect.behttps://www.personal-coach-haarlem.nlhttps://www.bkrverwijdering.nlhttps://www.vanessablogt.be

Linkbuildingpicknicktafelslinkbuilding